dinsdag 27 september 2011

Achter de feiten...

Als je in het buitenland woont en daarbij een beetje je best doet om ècht in dat land te wonen, leven en werken (dus niet met 1 been nog in het geboorteland) dan mis je wel eens wat nieuws.
In mijn geval: wat Nederlands nieuws.
Wel had ik vaag eens gehoord over een manifest van mevrouw Vonk, en na wat gegoogle heb ik dat eens snel doorgelezen en weer weg geklikt met het idee: ja precies, zo denk ik er ook over, dit is interessant.
Nu zijn er collega's heel boos op haar, ze zou ons boeren hufters noemen.
Ik ben opgevoed met hoor en wederhoor dus ik vond blijmoedig: laat ik mevrouw Vonk eens mailen en vragen of ik haar nu helemaal verkeerd begrepen heb.
Zo gezegd, zo gedaan.
Nog geen twee dagen later kom ik erachter dat er werkelijk een vergelijk tussen vleeseters en hufters is gemaakt, en dat deze conclusies zelfs ook nog uit een grote duim zijn gezogen! Oeps, liep ik weer eens achter de feiten aan.....
Toch lichtelijk beschaamd dat ik mevrouw Vonk wel op een heel ongelukkig moment heb gemaild, ging ik er vanuit dat zij mijn vragen vast als "inpeperen" had ervaren en dat ik wel kon fluiten naar een reactie van haar.
Wat schetst mijn verbazing: Vanmorgen heb ik een mailtje van haar gekregen dat zij het eens is met de manier waarop wij onze koeien houden en dat wij het heel goed dezelfde opvattingen hebben: Niet te veel, bewust èn verantwoord vlees eten is een luxe die we ons best mogen permiteren.
Dank je wel mevrouw Vonk!
Niet dat ik er veel aan heb; ik woon, leef en werk in Frankrijk en heb dus te maken met de Franse ideeen en opvattingen.
En die zijn soms nogal anders dan die in Nederland...... Zal ik DSK eens een mailtje sturen?

2 opmerkingen:

  1. Dat is netjes dat je gewoon antwoord krijgt ook al had je verkeerde informatie. Ja, stuur nou maar een mail naar DSK..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. DSK, here she comes! Ha ha, ik zou het maar doen. Tja, soms kunnen mensen met een andere opvatting of levenswijze toch heel aardig zijn. :-) (ik ben trouwens vegetariër!)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust je reactie achter!