maandag 2 mei 2011

Vakantie voorbij, en toen?







Tsja, toen niets. De vakantie was voorbij (al was het natuurlijk voor niemand ècht vakantie) en het "gewone" leven ging weer door. Niets aan de hand, lekker saai. Soms sta je 's ochtends op en heb je een kalf in de tuin lopen, soms springt er 's avonds een kalf over een drinkbakje en komt niet meer terug bij mama en blijft dus de hele nacht lawaai schoppen (totdat ons uber-ich het van de slaap heeft gewonnen en we het arme kalf terug naar mama brengen), soms kom je erachter dat een pinkje wel een erg dikke buik krijgt en ook al wat speentjes en je dus moet concluderen dat zowel zij als haar vroegere kamaraad Flipper op èrg jonge leeftijd al vruchtbaar waren (zo leer je altijd weer wat bij; ik vroeg me steeds al af waarom men veel boeren de kalveren scheiden op 6 maanden, wij zaten op negen.) Kortom, het gewone leventje op onze niet altijd even gestructureerde boerderij!



Wel hebben we allebei met Pasen nog een feestje gehad: Ik had mijn moeder en zusjes langs en heb genoten van een mooie autorit door een prachtig zonnig Morvan, terwijl mijn liefje op hetzelfde moment hier op de boerderij een rondedans deed omdat we ein-de-lijk, na meer dan 3 maanden droogte een flinke regenbui hadden! We leven mee met de collega's die dit feest hebben gemist (het waren zéér lokale buien) maar ik zal eerlijk toegeven: wij zien sindsdien de zomer een stuk vrolijker tegemoet.

1 opmerking:

Laat gerust je reactie achter!