zondag 10 januari 2010

Generatie nix


Eigenlijk wilde ik het in dit stukje hebben over dat ik hoop dat 7 magere jaren, 7 vette jaren ook geldt voor dagen. Dan hadden we de 7 magere dagen gehad met zieke kalfjes, zieke mensjes en kachels die maar niet lekker willen branden en zouden nu de 7 vette dagen komen: wij zijn weer helemaal beter, de veehandelaren verdringen elkaar bijna om vee te kopen en de kalfjes zijn allemaal tiptop in orde!

Ik had net deze foto gemaakt van de jongste generatie die net hun melk had gedronken, toen ik me realiseerde dat Etcetera wel wat weinig had gedronken en nu ik beter keek ook wel wat raar ademde. En was dat niet de 5e keer hoesten in korte tijd??

Snel eens haar temperatuur gemeten (ja, inderdaad: met een gewone thermometer!) en wat bleek: 41 graden koorts!

Nee he, niet weer een zieke! Maar echt: ze heeft een goede griep te pakken. Nu heeft het de afgelopen dagen ook vies hard en koud gewaaid, dus helemaal vreemd is het niet, maar als je naar de foto kijkt, kan je wel met recht zeggen: Bonjour generatie nix, jullie geuzennaam slaat niet op een generatie zonder politieke "drive" maar op jullie gezondheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!