zondag 20 december 2009

Sneeuwpret


De koeien die in de nieuwe stal aan het voerhek klaar staan voor hun ontbijt hebben er zo te zien geen last van, maar ik kan ze niets geven zonder twee paar handschoenen aan, een muts op, een sjaal om en mijn thermo-ondergoed aan. Het is -5 graden celsius, binnen in huis is het maar 20 graden warmer, de sneeuw vliegt horizontaal door de lucht wat betekend dat er in de grote stal een prachtig pak ligt en zelfs de berg korreltjes in de ruimte tussen oude stal en grote stal bedolven ligt onder het koude witte poeder. De slang die we uitleggen om de drinkbak in de nieuwe stal te vullen bevriest waar je bij staat, voordat ik melk kan maken moet ik met het heteluchtpistool de kraan ontdooien en zowel Egeltje als Eisbaerchen lopen te hoesten en te proesten...........

Dit was gisteren.

Vandaag gaat het ten eerste weer een stuk beter met de jongens. Het hondje rent als een op hol geslagen paard door de sneeuw, blij als een kind. De kachel heeft er vandaag wel zin in, de kerstboom staat te pronken en het hele huis ruikt naar vers getrokken soep en warme rijstevlaai.

Enige minpuntje is dat ik straks weer naar buiten moet om te voeren........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!