vrijdag 8 mei 2009

Kleine kalfjes die groot worden

Kleine kalfjes worden groot....... Dat wist ik al want dat had ik in mijn armen gevoeld: wat kunnen die jongens veel melk drinken! Maar op een gegeven moment komt de tijd dat kalfjes geen melk meer hoeven te drinken; dat ze groot genoeg zijn voor water, hooi, aardappeltjes en ander lekkers. Kalfjes die gewoon bij hun moeder drinken hebben geluk; zij kunnen blijven drinken totdat de komst van een broertje of zusje wel erg dicht bij is.

Kalfjes die poedermelk drinken hebben wat dat aangaat pech; zij moeten eerder van de melk af, al was het maar om te voorkomen dat ik mijn armen overbelast! Maar zielig is het wel: ze vinden de melk zoooo lekker! Stiekem noemen we het al een verslaving en moeten de jongens nu dus afkicken. Afgelopen week was het de beurt van Eduard en Eekhoorn. Arme jongens; van 2 keer per dag 4 liter naar 1 keer 3 liter....... En elke keer als ik voorbij liep, keken ze me hoopvol aan....... ik kreeg er bijna buikpijn van. Maar gelukkig hadden we het weekend familie op bezoek met twee nichtjes die met veel geduld en dierenliefde de grote aardappels in kleine stukjes sneden voor de jongens in het afkickprogramma. Dat heeft het leed voor ze erg verzacht.


Zo erg zelfs dat ze me nu steeds hoopvol aankijken of ze niet nog wat meer aardappelstukjes mogen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!