zaterdag 18 april 2009

Blondje in de regen

Ooit een blondje in een weiland gezien in de schemering, in de regen met een lege kruiwagen die 'domme oelewappers' naar de achterkant van 2 koeien riep?

Ik ook niet want ik was het zelf! Waarom stond ik daar die koeien uit te schelden?
Achter het huis hebben we een groot weiland. Oorspronkelijk waren dat 2 weilanden, van elkaar gescheiden door prikkeldraad met helemaal links een hek en helemaal rechts een hek. Nu zijn die hekken weggehaald zodat we 1 groot weiland hebben met nog wel halverwege die streep prikkeldraad. En precies halverwege die streep prikkeldraad staat de voerbak. Er zijn 22 koeien daar buiten maar het gras wil nog niet zo groeien dat ze daar genoeg voeding uit krijgen, ze worden dus bijgevoerd; 2x per dag een kruiwagen aardappels en korrels.

Gisteravond liep ik dus in de schemering in de regen met die kruiwagen naar de voerbak, ik had me er op ingesteld dat de koeien aan kwamen rennen, je moet dan oppassen dat ze je niet omver lopen! En inderdaad; daar kwamen ze aan gerend. Maar aan de verkeerde kant van het prikkeldraad! Ik kon dus rustig de kruiwagen legen maar toen? Die domme koeien stonden aan de ene kant, het voer aan de andere kant en het enige wat ze deden was een beetje dom loeien. Ze bedachten niet dat ze even om moesten lopen!

Dus Maaike met kruiwagen naar de koeien om ze te lokken; 'kom maar beestjes, hier langs' En ja, toen had het clubje het door en in een drafje ging het naar de voerbak.
Behalve twee dus........ Die renden leuk mee hoor, maar weer aan de verkeerde kant van het prikkeldraad!
Vandaar dus dat ik ze weer probeerde te lokken maar nu met iets minder aardige woorden......... de domme oelewappers! Ze zochten het maar uit.

Maar ik denk dat ze gewoon nog moeten wennen aan het weiland; vanmorgen stonden ze braaf klaar, aan de goede kant van het hek! Eet smakelijk dames!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!