zondag 8 maart 2009

Liefde


Oef..... Ik was even heel hard van mijn roze wolk gevallen. Maar gelukkig ben ik nu weer verliefd! Nee, ik heb het niet over mijn liefje maar over het hondje. Ik heb altijd een moeizame band met het hondje gehad. Hij is eens aan komen lopen, waarschijnlijk hoorde hij bij een jager. Er is een ander hondje dat komt regelmatig hier maar die is zo tam; die leggen we in de veranda en bellen zijn baasje. Maar 'ons' hondje was verschrikkelijk schuw en bang voor mensen. Hij kwam niet dichterbij dan 3 meter dus we konden niet zien of er een nummer op de halsband stond. Maar voor koeien was hij niet bang en hij heeft een clubje koeien 'geadopteerd'. Het was leuk te zien hoe het hondje zijn clubje beschermde!

Maar toen de beesten in de stal kwamen en het hondje bepaald agressief begon te reageren als ik in de buurt kwam, werd ik minder blij. Maar zoals het gaat met hondjes; vanaf het moment dat ik hem begon te voeren, begon hij mij te accepteren en heel langzaam bloeide de liefde weer op.

Ohhhh, zo schattig dat mijn lief hem heel voorzichtig al over zijn snuit mag aaien! Ohhh, zo vertederend als hij heel even aan mijn hand snuffelt! Ohhh, zo leuk als hij een stukje mee loopt! (Niet ver hoor, net buiten de poort keert hij weer om; hij moet de boel natuurlijk goed bewaken vind hij zelf!)

Maar vorige week ben ik van mijn roze wolk gedonderd. In 1 weekend heeft hij:
1) Mijn slipper tot hele kleine stukjes gekauwd
2) Een haas gevangen en opgegeten
3) Een hert opgejaagd en haar kindje de andere kant op.

Ik moest zo denken aan dat arme olifantje op de DVD 'Earth', die door de sneeuwstorm verblind het spoor van zijn moeder volgt, alleen wel de verkeerde kant op de woestijn weer in...... Gelukkig zijn ons hertje en haar kind niet verder dan 50 meter uit elkaar geweest, ze zullen elkaar in het bos wel weer gevonden hebben maar mijn liefde voor het hondje was tijdelijk over!

Maar vandaag.......... het regende en het waaide en hij zat zo trouw te wachten! Weliswaar naast zijn etensbak maar dat doet er niet toe; ik ben weer verliefd!!

1 opmerking:

  1. Wat een leuk hondje!! Heeft hij ook een naam?? Ojee van die haas....als het maar niet de paashaas was!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust je reactie achter!