zaterdag 14 februari 2009

Eind goed al goed?

Kleine kalfjes worden groot. Zo ook Earik, Eerdbeer, Eekhoorn en Eduard. En dat gaat razend snel eigenlijk! Ik merk het voornamelijk in het drinkgedrag. Nee, ik heb ze nog niet met een biertje gezien maar ze drinken 2x zoveel melk als 1,5 week geleden! Ze drinken niet sneller dus ze doen een stuk langer over hun ontbijt en avondeten. Dat betekent concreet dat ik 's avonds niets anders doe dat melk geven. Mijn lief rent heen en weer met korrels en aardappels, en moet daarna de andere stallen ook nog doen. Ik voel me dan best schuldig. Sta ik daar met twee speen-emmers heerlijk te genieten van Earik en Eerdbeer terwijl Elle-est-belle ook wel heel graag melk lust en dus de kinnetjes van haar vriendjes maar aflikt........ En achter mij is iemand zwaar aan het werk.

Gelukkig leer ik hier praten dus ik kon kwijt wat ik op mijn maag had. Mijn lief begon te lachen en zei: 'eigenlijk hou ik helemaal niet zo van melk geven dus ik ben blij dat jij het leuk vind'!

Eind goed, al goed dus. Ik kan blijven genieten van het gesabbel.

Niet helemaal.............!

Ik mis Orion! Haha, ik merk nu pas dat ik voorheen elke keer als ik aardappels haalde even stil stond om Orion te zien. Het is hier zo donker, de sterrenhemel hier is net zo mooi als midden op de Golf van Biskaje. Maar Orion had ik niet zo vaak gezien, die zie je alleen in de winter. En meestal was ik in de winter in een stad met lichtvervuiling............

Dus vanavond ben ik bewust even naar buiten gegaan om Orion te zien. En moest toch even denken aan die tocht (in de winter) met de Catherina naar de Kanaren..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!