vrijdag 20 februari 2009

Dr. House

Vandaag hebben we een mooi tochtje gereden. Mijn lief moest iets ophalen een half uur hier vandaan. En ik heb me heerlijk laten rondtouren. Op de terugweg waren we ons aan het verheugen op wat we vanmiddag zouden gaan doen: Hij mest uitrijden en ik fijn in het zonnetje gaten dichten die de wilde zwijnen in het weiland gemaakt hadden (de rotbeesten). Toen we thuis waren eerst maar eens gekeken naar de koe die zou moeten bevallen.

Hmm, dat is raar, er is niets gebeurd, ze is op hetzelfde punt gebleven als vanmorgen. Dat klopt niet, even voelen.......

Ojeee, de hele baarmoeder is verdraaid! Dat kan voorkomen maar niet vaak. Snel de vee-arts gebeld. De vee-arts die kwam is een kettingrokende norse, ook cynische, mopperende man. Maar geweldig kundig. Vorige maand was hij hier eens en liep hij met een kruk; hij had zijn knie verdraaid. Hij kwam toen steunend binnen en begon tegen mijn lief te blaffen: 'Maison, maison, qu'est-ce que c'est a l'Anglais?' Op het antwoord dat dat house was grijnste de vee-arts naar mij en steunde: 'Je suis dr. House'! (Arts in gelijknamige tv-serie) Vanwege zijn kruk en stijve been bedoelde hij maar ik moest inwendig lachen: hij is net zo'n norse lomperik als dr. House!
Vandaag kon er ook weer net een 'bonjour' af terwijl hij naar de koe in kwestie liep. Voelen, nog eens voelen.... Nee, het kalf is te groot, dat kreeg hij zo niet gedraaid.

En wat er dan gebeurd.... alsof een machine in werking wordt gezet....... In complete harmonie werken mijn lief en dr.House samen; koe in ander hok, voorbereiden, ontsmetten, verdoven, snee maken...... En nee hoor, daar begint hij weer te blaffen: Mijn lief moet ook een handschoen aan. 'Volg mijn arm naar binnen' gromt de arts. Braaf als hij is doet mijn lief wat hem gevraagd wordt. En dan is de arts weer zo supergoed: Hij laat mijn lief voelen wat er gebeurd is; een gratis les "zwangerschapsproblematiek". Ondanks zijn nukken is onze dr. House een geweldig kundige man met hart voor zijn vak (en misschien ook wel een beetje voor 'zijn' boeren?)

En het kalf is verder zonder problemen ter wereld gekomen en dartelt vrolijk om zijn bezorgde moeder heen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!