dinsdag 17 februari 2009

Cultuurverschillen

Als je als vaarmeisje naar een boerderij gaat verhuizen, kan je erop rekenen dat je te maken krijgt met cultuurverschillen..........

Die cultuurverschillen ervaar ik op allerlei vlakken. Ten eerste al het jargon: Voor mij was een gaffel altijd die zware balk bovenin een zeil. Toen mijn lief mij in het begin vroeg om hem de gaffel te geven dacht ik dat hij grapjes stond te maken. Kon ik weten dat hij een hooivork bedoelde.....! Zo is voor mij een koekoek een houten iets verhoogd raam boven in het dak op een schip, niets vogeltje en het heeft al helemaal niets te maken met de koekoeksgaten van een koe!!

Er zijn natuurlijk ook cultuurverschillen tussen Frankrijk en Nederland maar daar zijn hele lessen over te geven (ik vergeet steeds of ik nou 2,3 of 4 zoenen moet geven bij een begroeting)

Er zijn zelfs cultuurverschillen hier in huis. Al zijn die goed te overbruggen hoor. Nieuwjaarsrolletjes en kniepertjes worden net zo graag gegeten als vlaaien (oke, vlaaien ietsiepietsie liever!), ik weet wat kallen is en mijn lief begrijpt me toch wel als ik weer eens ton tegen vuilnisbak zeg. Maar nu zit er een bepaalde periode aan te komen....... Er is een koptelefoon aangesloten op de boxen van de computer zodat de top 1111 allertijden rustig beluisterd kan worden.......... Het Al..f woord wordt te pas en te onpas gebruikt......... Ik zou toch echt eens carnaval moeten vieren.....

Ach, niet alle cultuurverschillen hoeven overbrugd te worden! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust je reactie achter!